Terug

Inloggen Mijn UMC Utrecht

Patiënten van het Wilhelmina Kinderziekenhuis, onderdeel van het UMC Utrecht, hebben toegang tot het patiëntportaal Mijn UMC Utrecht. U kunt hier bijvoorbeeld een overzicht bekijken van de medicijnen die uw kind gebruikt, welke afspraken uw kind heeft en wat de laboratoriumuitslagen zijn. Om als ouder(s) en/of verzorger(s) in te kunnen loggen op Mijn UMC Utrecht van uw kind, hebt u eerst een machtiging nodig. 

Inloggen in Mijn UMC Utrecht met DigiD

Postadres

Om gebruik te kunnen maken van Mijn UMC Utrecht van uw kind of de patiënt die u wettelijk vertegenwoordigt hebt u eerst een machtiging nodig. 

Als alle gegevens goed zijn ingevuld, dan hebt u automatisch toegang tot Mijn UMC Utrecht van uw kind. Vervolgens kunt u met uw eigen DigiD inloggen in Mijn UMC Utrecht van uw kind.

U kunt op twee manieren inloggen met DigiD.

Inloggen met DigiD via een sms-code

U logt in met uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord. Dan ontvangt u een code per sms op uw mobiele telefoon.

Inloggen met de DigiD app

Met de DigiD app logt u in met een QR-code. Als u de app nog niet hebt, moet u deze eerst installeren en activeren.

Hebt u nog geen DigiD? Vraag dat dan eerst aan via de website van DigiD

eIDAS Login

Do you have a European approved digital identity (eIDAS)?

Hulp nodig bij inloggen?

Uitslagen direct beschikbaar

In Mijn UMC Utrecht zijn alle uitslagen direct beschikbaar. U kunt de uitslagen bekijken voordat u ze met de zorgverlener heeft besproken. Houdt u er rekening mee dat er vervelende of onverwachte uitslagen bij kunnen zijn? U kunt er ook voor kiezen om bij een volgende afspraak met de zorgverlener te bespreken wat de uitslagen voor uw kind betekenen. Maakt u of uw kind zich zorgen? Neem dan contact op met de polikliniek waar uw kind onder behandeling is.

Uitleg over de onderdelen

Na het inloggen in Mijn UMC Utrecht ziet u per onderdeel uitleg over wat u met de onderdelen kunt doen en hoe u ze kunt gebruiken. Voorbeelden van onderdelen die in Mijn UMC Utrecht staan:

  • behandelverslagen
  • uitslagen
  • agenda (afspraken van uw kind in het WKZ)
  • e-consult (een vraag stellen aan de behandelaar van uw kind)
  • patiëntgegevens (zoals persoonlijke gegevens)

Vragen en problemen

Hebt u vragen of problemen met het gebruik van Mijn UMC Utrecht?
Kijk bij de Veel gestelde vragen. Mogelijk staat uw vraag hiertussen.

U kunt ook terecht bij de helpdesk. Via e-mail patiëntportaal@umcutrecht.nl of telefonisch 088 75 688 90. Vergeet niet in uw email te vermelden:

  • wat is precies het probleem en wanneer deed het zich voor?
  • over wie gaat het probleem: uw kind of uzelf als gemachtigde voor uw kind? 
  • uw (kind) naam en geboortedatum
  • voeg als mogelijk een schermafbeelding of tekst van de foutmelding toe

Of kom bij ons langs:

  • Locatie WKZ: liftenplein op de eerste verdieping.
  • Openingstijden zijn van 8.30 - 17.00 uur.

Hebt u vragen over de zorg of behandeling? Neem dan contact op met de polikliniek waar uw kind onder behandeling is. Bent u uw gebruikersnaam of wachtwoord van DigiD vergeten? Is uw DigiD verlopen? Meer informatie leest u op www.digid.nl.

Lees ook de voorwaarden:
Voorwaarden patiëntportaal

Inloggen als gemachtigde

Ouders en voogden kunnen inzage krijgen in Mijn UMC Utrecht van hun kind. Dit gaat met een machtiging. U kunt dan met uw eigen DigiD met sms-functie het medisch dossier van uw kind bekijken, e-consulten sturen en herhaalrecepten aanvragen.
Lees meer over inloggen als gemachtigde

Privacy

De bescherming van gegevens Het WKZ/UMC Utrecht vindt privacy van patiënten belangrijk. Hier leest u hoe we de privacy en gegevens binnen het patiëntenportaal beschermen.

Lees meer

Online contact

Richtlijn online contact In de richtlijn online contact zorgverlener-patiënt staat beschreven aan welke voorwaarden het online contact tussen zorgverlener en patiënt moet voldoen.  

Lees meer

Information in English

Patient portal My UMC Utrecht

As a patient of the UMC Utrecht you have access to the patient portal called My UMC Utrecht. In this portal you can view information in
your medical file and test results, send an e-consult and request a repeat prescription.

Contact

If you have any questions about My UMC Utrecht go to anwers to frequently asked questions.
Please note: this information is only available in Dutch.
You can also contact our help desk. The help desk can be reached by e-mail or telephone Mondays to Fridays between 9 am and 5 pm:

+ 31 88 75 688 90

Please contact your care provider for any questions regarding your care and treatment.
If you have forgotten your username or password, or if your DigiD has expired, apply for a new DigiD. More information on DigiD can be found at www.digid.nl