Terug

Inloggen Mijn UMC Utrecht

Patiënten van het Wilhelmina Kinderziekenhuis, onderdeel van het UMC Utrecht, hebben toegang tot het patiëntportaal Mijn UMC Utrecht.  

Om als ouder(s) of voogd/curator in te kunnen loggen op Mijn UMC Utrecht van uw kind, hebt u eerst een machtiging nodig. 

Inloggen met DigiD

Door in te loggen accepteert u de voorwaarden. Klik hier om deze te lezen

Inloggen met DigiD

Corona-maatregelen 

Lees voordat u naar ons toe komt hier over onze andere coronamaatregelen.

Aanvragen machtiging

Om gebruik te maken van Mijn UMC Utrecht van uw kind of de patiënt die u wettelijk vertegenwoordigt, hebt u eerst een machtiging nodig. Lees eerst alle informatie over een machtiging voor het Mijn UMC Utrecht van uw kind. Na het lezen van de informatie kunt u op die webpagina het aanvraagformulier invullen.

eIDAS Login

 Do you have a European approved digital identity (eIDAS)? Unfortunately the login does not work. We are working on it.

Please login here 

Uitslagen direct beschikbaar

In Mijn UMC Utrecht zijn alle uitslagen direct beschikbaar. U kunt de uitslagen bekijken voordat u ze met de zorgverlener heeft besproken. Houdt u er rekening mee dat er vervelende of onverwachte uitslagen bij kunnen zijn? U kunt er ook voor kiezen om bij een volgende afspraak met de zorgverlener te bespreken wat de uitslagen voor uw kind betekenen. Maakt u of uw kind zich zorgen? Neem dan contact op met de polikliniek waar uw kind onder behandeling is.

Uitleg over de onderdelen

 Voorbeelden van onderdelen die in Mijn UMC Utrecht staan:

  • Behandelverslagen
  • Uitslagen
  • Agenda (afspraken van uw kind in het WKZ)
  • De informatie voor een videoconsult met de zorgverlener
  • E-consult (een vraag stellen aan de behandelaar van uw kind)
  • Patiëntgegevens (zoals persoonlijke gegevens)

Let op: in het patiëntportaal Mijn UMC Utrecht kunt u zelf een e-mailadres invullen of wijzigen (bij ‘Persoonlijke gegevens’ onder ‘Patiëntgegevens’). Dit e-mailadres wordt bijvoorbeeld gebruikt voor het sturen van een afspraakherinnering. Ook is het mogelijk om per e-mail een melding te krijgen wanneer er een nieuw e-consult is. In Mijn UMC Utrecht kan slechts één e-mailadres worden ingevuld.

Hulp nodig?

•          Stappenplan inloggen Mijn UMC Utrecht

•          Meer informatie over inloggen met DigiD


Hebt u vragen of problemen met het gebruik van Mijn UMC Utrecht? Kijk bij de Veel gestelde vragen. Mogelijk staat uw vraag hiertussen.

U kunt ook terecht bij de helpdesk. Via e-mail patiëntportaal@umcutrecht.nl of telefonisch 088 75 688 90.
Vergeet niet in uw email te vermelden:

  • Wat is precies het probleem en wanneer deed het zich voor?
  • Over wie gaat het probleem: uw kind of uzelf als gemachtigde voor uw kind?
  • Uw (kind) naam en geboortedatum
  • Voeg als mogelijk een schermafbeelding of tekst van de foutmelding toe

Information in English

Patient portal My UMC Utrecht

As a patient of the UMC Utrecht you have access to the patient portal called My UMC Utrecht. In this portal you can view information in
your medical file and test results, send an e-consult and request a repeat prescription.

Contact

If you have any questions about My UMC Utrecht go to anwers to frequently asked questions.
Please note: this information is only available in Dutch.
You can also contact our help desk. The help desk can be reached by e-mail or telephone Mondays to Fridays between 9 am and 5 pm:
patientportaal@umcutrecht.nl

Please contact your care provider for any questions regarding your care and treatment.
If you have forgotten your username or password, or if your DigiD has expired, apply for a new DigiD. More information on DigiD can be found at www.digid.nl