Terug

Inloggen Mijn UMC Utrecht

Inloggen Mijn UMC Utrecht

Patiënten van het Wilhelmina Kinderziekenhuis, onderdeel van het UMC Utrecht, hebben toegang tot het patiëntportaal Mijn UMC Utrecht.  

Om als ouder(s) of voogd/curator in te kunnen loggen op Mijn UMC Utrecht van uw kind, hebt u eerst een machtiging nodig.

Inloggen met DigiD uitklapper, klik om te openen

Door in te loggen accepteert u de voorwaarden. Klik hier om deze te lezen.

Inloggen met DigiD

Videoconsult vanaf 24 maart via MS Teams

Vanaf woensdag 24 maart gebruikt het WKZ MS Teams voor videoconsulten. Voor u als patiënt verandert alleen het uiterlijk van de videoconsult-omgeving. U kunt nog steeds het videoconsult starten via het patiëntportaal Mijn UMC Utrecht. Deze informatie helpt u voor te bereiden op het videoconsult.

Aanvragen machtiging uitklapper, klik om te openen

Om gebruik te maken van Mijn UMC Utrecht van uw kind of de patiënt die u wettelijk vertegenwoordigt, hebt u eerst een machtiging nodig. Lees alle informatie hierover goed door. Na het lezen van de informatie kunt u op dezelfde pagina het aanvraagformulier invullen. 

eIDAS Login uitklapper, klik om te openen

Do you have a European approved digital identity (eIDAS)? Unfortunately the login does not work. We are working on it.

Uitslagen direct beschikbaar uitklapper, klik om te openen

In Mijn UMC Utrecht zijn alle uitslagen direct beschikbaar. U kunt de uitslagen bekijken voordat u ze met de zorgverlener heeft besproken. Houdt u er rekening mee dat er vervelende of onverwachte uitslagen bij kunnen zijn? U kunt er ook voor kiezen om bij een volgende afspraak met de zorgverlener te bespreken wat de uitslagen voor uw kind betekenen. Maakt u of uw kind zich zorgen? Neem dan contact op met de polikliniek waar uw kind onder behandeling is.

Uitleg over de onderdelen uitklapper, klik om te openen

 Voorbeelden van onderdelen die in Mijn UMC Utrecht staan:

  • Behandelverslagen
  • Uitslagen
  • Agenda (afspraken van uw kind in het WKZ)
  • De informatie voor een videoconsult met de zorgverlener
  • E-consult (een vraag stellen aan de behandelaar van uw kind)
  • Patiëntgegevens (zoals persoonlijke gegevens)

Let op: in het patiëntportaal Mijn UMC Utrecht kunt u zelf een e-mailadres invullen of wijzigen (bij ‘Persoonlijke gegevens’ onder ‘Patiëntgegevens’). Dit e-mailadres wordt bijvoorbeeld gebruikt voor het sturen van een afspraakherinnering. Ook is het mogelijk om per e-mail een melding te krijgen wanneer er een nieuw e-consult is. In Mijn UMC Utrecht kan slechts één e-mailadres worden ingevuld.

Richtlijn online contact uitklapper, klik om te openen

In de richtlijn online contact zorgverlener-patiënt staat beschreven aan welke voorwaarden het contact tussen zorgverlener en patiënt moet voldoen dat via internet verloopt. 

Hulp nodig? uitklapper, klik om te openen

Contact helpdesk

U kunt ook terecht bij de helpdesk. Via e-mail patientportaal@umcutrecht.nl of telefonisch 088 75 688 90 . Vergeet niet in uw e-mail te vermelden:

  • wat is precies het probleem en wanneer was het probleem?
  • over wie gaat het probleem: uzelf (patiënt), uw kind, uzelf als gemachtigde?
  • uw (kind) naam en geboortedatum
  • voeg eventueel een afbeelding of tekst van de foutmelding toe

Medische vragen

Hebt u medische vragen? De helpdesk mag deze helaas niet in behandeling nemen. Stuur uw medische vragen via een e-consult in uw patiëntportaal. Of neem telefonisch contact op met de polikliniek via 088 75 555 55.  

DigiD

Bent u uw gebruikersnaam of wachtwoord van DigiD vergeten? Is uw DigiD verlopen? Meer informatie leest u op www.digid.nl

Bedankt voor uw reactie!

Heeft deze informatie u geholpen?

Graag horen we van u waarom niet, zodat we onze website kunnen verbeteren.